dinsdag 20 maart 2012

Kado doosje tutorial

Zoals ik al eerder had beloofd is hier (eindelijk) de tutorial voor het kado doosje.
Binnenkort ook nog een tutorial voor het maken van kleilabels. Ik ben er mee bezig, bijna klaar.
Om de foto's beter te kunnen bekijken kun je er op klikken.

1. Materiaal: spanen doosje, stof, schaar, pen, hobbylijm, vulling, naald en draad

2. Teken het dekseltje af op de stof, mag een beetje ruimer.

3. Knip het rondje uit. Breng lijm aan op het dekseltje, dun laagje, goed uitsmeren.

4. Plak het rondje stof op het dekseltje, voorzichtig aandrukken (als je te hard drukt komt de lijm door de stof!)

5. Draai het dekseltje om en knip het stof voorzichtig bij.

6. Gebruik je dekseltje nu om nog een stukje stof af te tekenen, ongeveer 1 a 1,5 cm groter dan het dekseltje.

7. Knip dit cirkeltje uit en maak een rijgsteek op ongeveer 0,5 cm van de rand van de cirkel. Begin en eind van de draad aan de goede kant van de stof.

8. Trek de draad een klein beetje aan en doe de vulling erop.

9. Trek de draad zover aan dat de maat van je 'kussentje' ongeveer de maat heeft van de bodem van het doosje, mag ietsje kleiner zijn. Maak een dubbele knoop om het vast te zetten. Lijm op de bodem van het doosje.

10. Draai het kussentje om en duw het in het doosje, goed aandrukken met je vinger.

Alles nog even rustig laten drogen en klaar is je kado doosje.

Vullen met bijvoorbeeld een gehaakte roos broche zoals ik hier deed.
Inpakken met een stukje folie, leuk lintje en labeltjes.

Veel plezier met maken en mocht je vragen hebben, laat het me weten.

Groetjes, Anne-Marie

6 opmerkingen:

  1. Leuk idee en wat een leuk stofje heb je gebruikt. Bedankt voor de uitleg, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig leuk, volgens mij heb ik dit stofje ook nog ergens in de kast liggen. Mooie duidelijke foto's, bedankt!

    Lydia
    www.lylicards.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er vrolijk uit!!
    Groetjes Ymie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Anne-Marie,
    Wat ontzettend leuk weer. En zo heel erg mooi om een kadootje in te doen...
    Ik wens je alvast een heel fijne woensdag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel erg leuk idee! bedankt voor de uitleg

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je mijn blog bezoekt, ik vind het leuk als je hier een reactie achterlaat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...